- 17/okt

Det var några dagar sen jag skrev nu, men jag har haft fullt upp så jag har inte hunnit sätta mig ner o skriva. Men iaf, ganska mkt har hunnit hända på domhär dagarna. Snön har kommit o gått, min o Akilas träning går verkligen framåt med stormsteg, jag har ansökt om några skolor söderut... Men igår så hände det en tråkig grejj. Jag o min syster sitter o spelar kort, o så ska hon gå upp för o släppa in Wilma. då ser hon blod på golvet, massa blodiga tassavtryck. Jag kollar direkt på Akila o ser att det är från henne det kommer ifrån, o när jag går fram till henne o ska kolla så lägger hon sig ner direkt o börjar slicka på vänstra baktassen. Då ser jag att hon har fått ett jack i trampdynan, så hon måste ha skärt sig på nåt ute. Jag tar papper o trycker mot såret i några minuter o sen slutar det. Som tur var så var klockan ganska mkt, så jag fick henne att somna o sova hela kvällen o natten förutom några ggr hon klev upp o ville ut o kissa. Hon haltade lite först men sen gick det bättre o det kom inge blod.
När vi vaknade imorse tog jag en kort promenad med henne o det gick bra, inge blod eller haltande. Sen har vi mest aktiverat oss inomhus idag. Jag vill inte att hon ska springa ute o det ska bli så mkt belastning på såret så att det börjar blöda. 1 gång var hon ute med pappa som jobbade på gården, o då sprang hon tydligen som en tok runt på gården o lekte så efter en stund märkte pappa att det hade börjat blöda igen :( men när hon kom in o la sig ner så slutade det snabbt.. Det har inte varit en särskilt rolig dag med tanke på hur full av energi hon är..Men jag tror att eftersom vi vilat så pass mkt idag så kmr det nog inte vara några problem imorgn :) Jag får hoppas det iaf! Jag hatar o se min bebis sjuk elr skadad:( värsta som finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0