- 5/okt

Nu har jag precis fixat o trixat lite här i bloggen o nu verkar allt fungera som det ska!
Jag kom in för en stund sen från morgonprommisen m Akila o min systers border collie, Wilma som är 3 år. Hon brukar vara här väldigt ofta, den stora gården o allt naturliv lockar nog mer än staden tyvärr ;) dom är iaf väldigt fina kompisar, även fast Wilma tycker att Akila är en riktig pain in the ass ;) Hursomhaver, jag gick iaf upp på berget o i skogen + åkern. Perfekt prommis för hundarna att få leka o springa av sig utan några krav. Det enda jag gjorde denhär promenaden var att öva lite inkallning m Akila, som hon förövrigt håller på sätta perfekt nu :D Jag måste bara träna det mer m störning som t.ex andra människor, hundar, bilar osv. Men det kommer :)

Upd.
NOTIS TILL MIG SJÄLV! var konsekvent. Nyss när jag släppte ut Akila så glömde jag helt kontakten o bara släppte ut. Fail Josephine... Det måste jag tänka på att aldrig glömma! Speciellt när vi tränar kontakt som tusan nu o jag verkligen vill få det o sitta. Skärpning!
Innan detta misstag så körde jag en inklickning m henne iaf o det är såå kul :) Jag total älskar det! hon förstog redan mer idag än igår. wie!! :D

upd. 2
Nu var jag precis ute o tränade lite m Akila på åkern. Då blev det platsliggning o inkallning. Det sistnämnda fungerar somsagt utmärkt och platsliggningen sisådär. När hon ska sitta så går det bra men i ligg så vill hon gärna resa lite på frambenen. och så har hon lite dåligt tålamod. Jag måste träna mer på passivitet, det ska jag göra i nästa pass. Annars blev det lite balansövningar också som hon är jätteduktig på! Hon har också blivit jätteduktig på att gå i koppel :) dock måste jag träna mer på att hon ska vara på min vänstra sida BARA.





upd. 3
Jag har precis varit ute o lekt m Akila. Wilma var m en stund också :) jag o Akila tränade lite inkallning också som sitter riktigt bra! hon kmr 9 av 10 ggr o den där gången hon inte lyckas så kmr hon på andra kommandot. Mkt nöjd matte! Tog några fina bilder också :)









upd. 4
För ungefär 1 timme sen kom det en dam hit på besök, då var jag o Akila ute. Hon sprang dock fram o hoppade några ggr som hon INTE får göra! Jag vet inte riktigt hur jag ska träna bort dehär mer än genom att säga nej o ställa mig ivägen när jag hinner fram. Men sen när vi gick in så gick Akila direkt o la sig på mattan i hallen o började tugga på sitt ben, ist för att gå in i köket o störa damerna som satt o pratade. Det brukar hon alltid göra! Det var en glad överraskning för matte kan jag lova :)
Sen så började vi med klossträning litegrann. Hon förstog inte alls ibörjan men i slutet började hon förstå mer o mer. Men det måste jag träna mkt på! och sen gjorde vi lite kontaktövningar. Mkt duktig var hon! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0