- 6/okt

Jag har världens lyckorus just nu!!! Jag gick ut m Akila på en prommis runt byn och hon var så jäääääkla duktig. Inte ett enda drag i kopplet gjorde hon. Hon gick såååå fint brevid mig, på vänster sida HELA tiden. Kopplet var slappt nästan hela vägen o om det blev spänt så kom hon på sig o saktade ner o sökte kontakt m mig! Ohh det var så perfekt :) det var bara på ett ställe hon ville byta sida och det var vid dammen, där brukar hon få gå lös så hon springer alltid dit o luktar o sånt. Så hon försökte gå dit men då blockerade jag bara med benet o hon förstog på en gång o fortsatte framåt utan att kolla ditåt. Gissa om hon fick mkt beröm o korvbitar!! Sen när jag släppte lös henne var hon såå duktig också. Hon höll sig nära mig hela tiden (det gör hon iofs alltid, men nu var det extra) när hon kom lite långt bort så stannade hon o väntade in mig enda tills jag var brevid henne. Jag kunde få henne att hoppa upp på dom stenar jag ville genom att bara peka o allt gick så klockrent. Jag tränade lite inkallning också som gick super! Allting klickade idag :) underbart!!
Sen kom vi hem o lekte ute på gården o jag tror att hon kände av hur glad o nöjd jag var över henne, för hon var på det alllra bästa humöret! Så lät jag henne få jaga en leksak jag hade i handen, hon var verkligen på hugget o gjorde dom snävaste svängarna i 180 haha så jäkla underbar hon är :) det var ungefär som flirtpole o hon älskade det! Så det ska jag fortsätta m som belöning o lek :D

Min bustjej!! ♥



upd.
Jag körde precis ett lydnadspass m Akila. Jag ska lära henne "fot" hade jag tänkt. Och med det vill jag att när jag säger "fot" så ska hon komma o sätta sig brevid mig på vänster sida o hålla kontakt. Det tycker jag är såå viktigt, så ifall hon är lös o det kommer en bil t.ex så ropar jag in henne o sen "fot" så sätter hon sig där o väntar på kommando. Det hade varit grymt om hon kunde! Men det kommer nog ta tid innan det sitter ordentligt. Jag har inte lagt in nåt kommando än, utan bara jobbat m klickern- hon ställer sig på min vänstra sida *klick * sätter sig ner *klick * kontakt *klick* och godis såklart :D hittils har det gått jättebra iaf!
Efter det så gick vi ut o så fick hon leta upp en leksak. Det älskar hon! Men hon kan inte hålla sig än när jag går in i skogen, bara en stund sen springer hon efter haha! så jag måste ha henne uppbunden undertiden men det går lika bra :) hon är trots allt bara en valp, så tålamodet finns det inte särskilt mkt av ;)

upd. 2
Träningen m "fot" går framåt :) nu sätter hon sig o söker min kontakt självmant. DUKTIG TJEJ!!! Ikväll om det passar, annars imorgn så ska jag lägga till kommandot. Ohh det är så underbart kul o träna m hundar, jag älskar det av hela mitt hjärta alltså! Ännu roligare är det när man har en så duktig o arbetsvillig vovve som Akila såklart ;) bääästa! ♥

Kommentarer
Postat av: FCKINGCRAZY

åh så fin, de är en amstaff va?

2010-10-06 @ 18:31:09
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/
Postat av: FCKINGCRAZY

åh så fin, de är en amstaff va?

2010-10-06 @ 18:31:09
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/
Postat av: FCKINGCRAZY

åh så fin, de är en amstaff va?

2010-10-06 @ 18:31:10
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/
Postat av: Josephine

Tack!! yes it is :)

2010-10-06 @ 22:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0