- 8/okt

Tränandet med "fot" går fortfarande framåt :) hon är jätteduktig men hon sätter sig fortfarande liite långt bort från mig ibland. Men det är bara att fortsätta träna. Sen hade jag tänkt börja m att träna ingångar också men det är lite överkurs, fast fan vad snyggt det är ;) så det ska vi absolut träna på!
Sen idag så testade jag lite m klickern o se om hon bjöd på olika beteenden. Hon förstog inte riktigt, men jag klickade direkt hon gjorde nånting bara, så tillslut började hon bjuda på fler o fler beteenden :) Det ska jag absolut träna mer på så att hon får utvecklas mer i sig själv o tänka mer. + så kommer hon bli ännu mer motiverad att jobba :) väldigt nyttigt!

 Mitt hjärta :love:

upd. 2
Idag så spårade jag med Akila på riktigt och hon älskade det! :) världens energi hade hon o hon var såå duktig o hittade leksaken utan några problem. Hon satt så fint o väntade också medans jag var inne i skogen. Jag är så stolt över henne :) Hon var bara liite för snabb, jag hann knappt med.. hon rusade verkligen, haha! och endåå missade hon den inte en gång. Det är riktigt grymt gjort :) men jag ska träna på att hon ska ta det lite saktare endå, så matte har nån chans att hinna med ;)

Ikväll blir det fredagsmys i soffan :D underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0