Akilas framtidsplaner

Hundarna ligger o sover just nu så jag tänkte passa på o skriva lite här, om mina planer m Akila o vad jag har tänkt göra m henne. Nu till en början så är det bara allmänlydnad jag tränar m henne, att få alla grundsaker att sitta som t.ex inkallning, passivitet, att hon kan vara ensam nån timme, kontakt, söker kontakt vid hundmöten, trygg i alla miljöer osv... Dehär är det absolut viktigaste o jag tänker inte börja m annat förrens dehär sitter någorlunda iaf. Så dehär tränar vi på nu, tidigare har vi inte tränat så mkt som vi borde så hon är ringrostig men nu ska vi ta tag i detta på riktigt!
Utöver lydnadsträningen så får hon göra olika aktivitetsövningar, som t.ex sök, balansövningar, problemlösningar, uppletande o nu ska jag börja m spår också (det måste bara sluta blåsa så förjävligt ute)
Senare har jag massor av planer för henne. WP är något jag verkligen vill göra, så jag får hoppas att hon också kmr tycka om det! Men det finns inte på kartan förrens hon är minst 1,5 år. Dock har jag tänkt börja tidigare att vänja henne m selen o lätta lätta vikter så hon får vänja sig o känna hur det känns.
Kantarellsök vill jag också lära henne, men det kräver mkt arbete o träning så jag tänker vänta med det några månader till, som tur är så har vi kantareller fulla frysen så det blir inga problem att kunna träna iaf ;)
Agility är nog det jag kmr satsa mest på m henne, eftersom hon som dom flesta amstaff's är vääldigt snabba, smidiga o starka. Akila är redan mkt snabbare än Wilma o jag lovar er att hon inte är seg hehe. Akila flyger fram som ett spjut, otroligt snabb i vändningarna o hoppar både långt o högt. Perfekta egenskaper för det alltså! Plus en matte som tycker det skulle vara superkul :)  
Lydnad, lydnad o lydnad! Det kan man aldrig sluta m anser jag eftersom om lydnaden ska sitta o hålla i sig så måste man träna!! Och det finns inget roligare än en duktig o lydig hund :)


Kommentarer
Postat av: Tiina

Hej!

va fint du har gjort med bloggen och fina bilder, ska bli jätte kul och få följa din och Akilas tid och träning tillsamas... Har själv också funderat på att börja använda klicker på busarna, det é hur kul som helst när man kommer igång. Ni får ha det underbart och krama Akila från oss alla..och vi är så glada att hon hamnade hos dig hon kunde inte haft det bättre..Många kramar till er..

2010-10-06 @ 06:23:31
Postat av: Josephine

Tack Tiina, vad glad jag blir att ni tycker det! :) hon är världens finaste o duktigaste lilla tjej.

Detsamma! kram kram från oss båda :D

2010-10-06 @ 12:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0