- 22/maj

Hej! Jag vet, jag har inte skrivit i den här bloggen på över ett halvår! Men jag tappade bort lösenordet och sen har tiden inte funnits bara. Jag tänkte på den nu så jag gick in och läste och tyckte det var jättekul att jag startat den, så nu ska jag fortsätta! Nu kör viiii! :D

I Akilas liv har det hänt mycket... hon har haft lite jobbigare perioder och helt underbara perioder! Dock hänger det mesta på mig. När jag aktiverar henne som jag ska, och leker massa med henne - då är hon världens underbaraste hund! Men dom dagar jag har lite bråttom och inspirationen tryter, så ger hon igen genom att inte komma på inkallning osv! Som hennes sätt att säga "nej mamma, du har inte gett mig den tid jag kräver idag och nu ska du få veta det " haha men det är bara att bita ihop o känna att hon delvis har rätt ;)

Nu är hon i ett jätte bra stadie, där hon har lugnat ner sig otroligt mycket sen hon var valp. Hon stressar ner mycket snabbare och hon har lärt sig att koppla av o sova av sig själv. Dock måste jag lägga henne ibland, då hon har hetsat upp sig rejält. Det är en otrolig skillnad nu och för kanske ett halvår sen.. hon har blivit en mycket tryggare och lugnare hund! Harmonisk kan man faktiskt säga ibland :)

Här är en väldigt ny bild på henne. Knappt 1 vecka sen



Sen har jag en stor överraskning!! Jag ska få en omplaceringshund! En amstaff hane som är 2år.. Turbo heter han, hel underbar! Anledningen är att jag alltid har velat ha två hundar! På senare tid speciellt, en hane och rasen amstaff är en självklarhet. Jag ville först köpa en 8veckors valp igen, men jag känner att jag orkar inte gå igenom allt det där igen. Kiss o bajs överallt, nej nej hur mysigt det än kan vara! En hane som till o med är äldre än Akila som orkar hänga med i vårat tempo är perfekt.
Jag jobbar ju hemifrån nu, så jag känner att jag verkligen har tiden som krävs för två hundar! Båda ska aktiveras och jag ska ha ensamtid varje dag med båda två.. Men när jag tänker tanken så blir jag bara över lycklig så jag har bestämt mig :) han ska bli min!
Akila och han fick träffas i torsdags och det gick jättebra! Dom lekte så fint och sen gick vi in till mig, så fick dom umgås lite inomhus också. Det gick kanoners, så allting känns bra... dock kommer Akila löpa närsomhelst och han är könsmogen o alldeles tokig i tikar och alla lukter. Så vi får se när Akila slutar löpa, då kommer han flytta in till oss direkt efter :) först ska jag och Turbo gå en kurs hos hon jag ska få honom ifrån. Det ska vi göra innan jag tar honom, så vi hinner lära känna varann och får en kontakt! Spännande! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0